آمار
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام قادر علی کل شئ



با سلام

تاریخ برگزاری کارگاه به پایان رسیده

انجمن  آموزش عالی ایران با همکاری هسته مطالعات میان رشته ای در آموزش عالی دانشگاه  شهید بهشتی برگزار می کند:


کارگاه آموزشی نرم افزار تحلیل داده های کیفی NVivo


انجمن  آموزش عالی با هدف ارتقاء سطح پژوهش های کیفی، با همکاری هسته مطالعات میان رشته ای در آموزش عالی، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی نرم افزار تحلیل داده های کیفی Nvivo     می نماید.



عناوین کارگاه

1. تاریخچه کاربرد کامپیوتر در تحلیل داده های کیفی 


 

2. معرفی انواع نرم افزارهای تحلیل داده های کیفی و مقایسه آنها


3. معرفی نرم افزار NVivo     و قابلیت های آن


 

4. آشنایی با نحوه ایجاد متون و داده ها در نرم افزار  NVivo


 

5. آشنایی با نحوه ورود داده های متنی، صوتی، تصویری و عکس 


 

6. آشنایی با نحوه کدگذاری و مقوله بندی داده ها


 

7. آشنایی با نحوه معرفی موارد (Case    ) به نرم افزار و تعیین ویژگی ها و تعریف مقادیر آنها 


 

8. آشنایی با نحوه گزارش گیری و تهیه نمودارها


 

9. آشنایی با نحوه مدل سازی و نمایش گرافیکی تحلیل داده ها  


 

10. آشنایی با نحوه جستجو در پروژه


 

11. اجرای تمرین های فردی و گروهی



مدرس کارگاه: دکتر غلامحسین رضایت با همکاری دکترسید صمد بهشتی



مخاطبان: اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، دانشجویان تحصیلات تکمیلی (دکتری و کارشناسی ارشد) و سایر پژوهشگران


تاریخ برگزاری کارگاه: شنبه 09/08/1394 از ساعت 8 الی 16



هزینه شرکت درکارگاه:

آزاد: 1,300,000 ریال

دانشجویان و اعضای انجمن: 1,000,000 ریال  

گروهی (سه نفر و بیشتر): 1,000,000 ریال

شماره حساب 98062874 بانک تجارت، شعبه آفریقا، بنام انجمن آموزش عالی ایران

آدرس محل برگزاری کارگاه:     

تهران- خیابان کریم خان زند- خیابان شهید عضدی (اول آبان شمالی) – ساختمان مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی– طبقه دوم– اتاق 211

نحوه ثبت     نام: برای انجام ثبت     نام بر روی لینک زیر (کاربرگ ثبت     نام کارگاه) کلیک و مراحل ثبتنام را تکمیل نمایند. شرکت کنندگان، هزینه ثبتنام، را به شماره حساب 98062874 بانک تجارت، شعبه آفریقا، بنام انجمن آموزش عالی ایران واریز و شماره فیش را در فرم ثبت نام وارد و اصل فیش را در زمان تشکیل کارگاه تحویل مسئول ثبت نام نمایند. 



فرم ثبت نام



چند نکته:

1- به شرکت‌کنندگان در این کارگاه گواهی اعطا می‌گردد.

 

2- با توجه به محدودیت مکان، اولویت شرکت با کسانی است که زودتر ثبت نام و وجه آن را واریز نمایند.


3- پیش نیاز این کارگاه، شرکت در کارگاه های تحلیل محتوا  و یا کارگاه نظریه‌پردازی داده بنیاد است که توسط انجمن  آموزش عالی برگزار خواهد شد.


4- به همراه آوردن لپ تاپ برای شرکت کنندگان الزامی است.


5- برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره  81032234 تماس بگیرید


6- مهلت ثبت نام تا تاریخ 1394/08/05  می باشد



نحوه ثبت نام

برای ثبت نام می توانید با شماره 81032234 تماس بگیرید.

و یا

ابتدا فرم ثبت نام را از لینک بالا و یا از اینجا دانلود نمایید

پس از تکمیل فرم، قبل از تاریخ 1394/08/05  آن را به نشانی info@ihea.ir ارسال نمایید.


شما مخاطب گرامی، می توانید تمام اطلاعات فوق را از منبع اصلی اینجا نیز دریافت کنید.

بنده فقط به عنوان نشر دهنده ی خبر، آن را در این جا نیز ثبت نمودم.



در صورت هر گونه سوال و یا مشکلی می توانید با شماره 0.9.1.2.8.4.8.1.3.3.7 تماس بگیرید. یا از طریق شماره 0.9.1.9.4.9.4.7.3.0.4 تلگرام، سوال و یا مشکل خود را مطرح نمایید

منبع:  http://hallolmasael.parsiblog.com   (حل المسائل)

 

مطالب مرتبط:


اطلاعیه جدید کارگاه آموزشی گراندد تئوری و کارگاه آموزشی NVivo

گزارش کارگاه آموزشی نرم افزار NVivo 10 به همراه تصاویر

مکان های توزیع کتاب تحلیل داده های کیفی با نرم افزار NVivo 10

کارگاه آموزشی نرم افزار تحلیل داده های کیفی (NVivo) (مهلت ثبت نام تا تاریخ 1394/10/09) زمان برگزاری کارگاه (1394/10/19)

دانلود نسخه ی 10 نرم افزار تحلیل داده های کیفی (NVivo)

دانلود نرم افزار تحلیل داده های کیفی (NVivo)

تحلیل داده های کیفی با نرم افزار NVivo 10





تاریخ : دوشنبه 94/7/13 | 11:24 عصر | نویسنده : پروفسور بالتازار | نظر

به نام قادر علی کل شئی

خب حالا می رسیم به تست نمایشگر، برای تشخیص این که آیا پیکسل سوخته داره یا نه.

بعد از تنظیمات صفحه نمایشگر که در پست قبل گفتم، حالا باید سه تا فایل تصویری که از قبل آماده کردیم رو اجرا کنیم.

اما چه فایل هایی؟

نیاز به نرم افزار خاصی نیست. با همون نرم افزار paint می تونیم فایل های مورد نیازمون زو بسازیم.

وارد منوی strat می شیم


1)

http://s6.picofile.com/file/8215335476/sshot_2.png

و روی All Programs کلیک می کنیم

حالا از زیر منوی باز شده روی Accessories کلیک کرده


2)

http://s3.picofile.com/file/8215332850/sshot_3.png

و از زیر منوی جدید، به دنبال نرم افزار paint می گردیم


3)

http://s6.picofile.com/file/8215332918/sshot_4.png

نرم افزار رو اجرا کرده و مطابق شکل زیر روی نماد resize در نوار ابزار بالای صفحه کلیک می کنیم


4)

http://s6.picofile.com/file/8215332968/sshot_5.png

در، پنجره ی باز شده مطابق شکل زیر، دکمه رادیویی pixel رو فعال می کنیم و همان طور که در کادر مشکی می بینید، عدد هایی که در قسمت قبل از رزولوشن نمایشگر بدست آوردیم رو وارد می کنیم. عدد های من 1600 و 900 بودند. شاید عدد های شما متفاوت باشند.


5)

http://s6.picofile.com/file/8215333250/sshot_6.png

عددی که من روی کارتن نمایشگر دیدم 1600x900 بود. که من 1600 (عدد سمت چپ) رو در کادر بالایی نوشتم و 900 رو در کادر پایینی.

و سپس روی ok کلیک می کنیم.


6)

http://s3.picofile.com/file/8215333342/sshot_8.png

حالا ما صفحه ای ساختیم متناسب با اندازه نمایشگر مون

در مرحله ی بعد مطابق شکل زیر، از همون نوار ابزار بالای نرم افزار، روی edit colors کلیک می کنیم تا پنجره ی زیر، باز بشه.


7)

http://s3.picofile.com/file/8215333476/sshot_11.png

طبق تصویر بالا در کادر روبروی Red عدد 255 رو تایپ می کنیم و برای کادرهای روبروی Green و Blue عدد صفر رو وارد می کنیم و باز روی ok کلیک می کنیم


8)

http://s6.picofile.com/file/8215333550/sshot_12.png

حالا از نوار ابزار بالای نرم افزار، همون طور که در شکل زیر می بینید روی سطل رنگ کلیک می کنید


9)

http://s6.picofile.com/file/8215333634/sshot_13.png

نشانگر موس که حالا تبدیل به سطل رنگ شده رو به محیط کاری نرم افزار میارید و کلیک می کنید تا کل محیط کاری نرم افزار به رنگ قرمز در بیاد، مثل شکل زیر


10)

http://s6.picofile.com/file/8215333684/sshot_14.png

در این مرحله ما از طریق منوی File تصویر ایجاد شده رو ذخیره می کنیم.

این از رنگ قرمز، اما رنگ های سبز و آبی رو هم باید بسازیم و ذخیره کنیم.

برای این کار خیلی ساده به مرحله 7 (هفت) رفته و برای ساخت رنگ آبی در کادر روبروی Blue عدد 255 را تایپ کرده و در کادرهای روبروی Green و Red صفر وارد می کنیم

برای ساخت رنگ سبز نیز در کادر روبروی Green عدد 255 را وارد کرده و در دو کادر دیکر صفر وارد می کنیم

بعد از ساختن هر رنگ فایل تصویری رو ذخیره می کنیم

حال روی هر تصویر کلیک می کنیم و روی دکمه ی مشخص شده در شکل زیر کلیک کرده تا تصویر به حالت تمام صفحه Full Screen در آید.

http://s3.picofile.com/file/8215704242/sshot_22.jpg

اکنون مثل تصویر زیر ما در تمام صفحه ی نمایشگر، به جز رنگ قرمز هیچ چیز نمی بینیم. شکل زیر

http://s3.picofile.com/file/8215704068/sshot_11.jpg

ما خوب تو این تصویر دقت می کنیم تا به جز رنگ قرمز چیزی نبینیم. اگر در تصویری که ساختیم، حتی به اندازه ی یک نقطه، رنگ دیگه ای ببینیم به جز قرمز، معلوم می شه که پیکسل سوخته داریم

اگر نه

تصویر رنگ های آبی و سبز رو هم امتحان می کنیم تا به جز، همون رنگ ها رنگ دیگه ای در صفحه نمایشگر دیده نشه.

بعد از این کار و دیده نشدن حتی یک نقطه ناخالصی در رنگ مورد نظر می تونیم یقین کنیم که پیکسل سوخته نداریم.

اما اگه باز هم وسواس دارید، تصویر رنگ های سفید و مشکلی رو هم بسازید و اون ها رو هم امتحان کنید.

برای این کار باز هم به مرحله هفت رفته و برای رنگ سفید در کادرهای روبروی هر  سه عبارت Red ، Green، Blue، مقدار 255 رو وارد کنید

و برای رنگ مشکی هر سه کادر رو با مقدار 0 پر کنید.

با این کار و تست این رنگ های یک دست، در روزولوشنی که تنظیم کردید، می تونید بفهمید پیکسل سوخته دارید یا نه.


منبع:  http://hallolmasael.parsiblog.com   (حل المسائل)

مطالب مرتبط:


تشخیص پیکسل سوخته (قسمت دوم)

تشخیص پیکسل سوخته (قسمت اول)





تاریخ : دوشنبه 94/7/13 | 8:52 عصر | نویسنده : پروفسور بالتازار | نظر

به نام قادر علی کل شئ

در ادامه پست قبل (تشخیص پیکسل سوخته (قسمت اول)) حالا می رسیم به اینکه پیکسل سوخته چیه و چطوری اون رو تشخیص بدیم.

البته باید بگم این پُست، راه تشخیص و نه راه ترمیم رو نشون می ده.

قبل از هر چیز باید تعریفی ساده از پیکسل سوخته داشته باشم.

اگه پُست قبلی رو خوب خونده باشید و فهمیده باشید پیکسل یعنی چه، حالا می تونین به راحتی با توضیحاتی که میارم، مفهوم پیکسل سوخته رو متوجه بشین.

پیکسل سوخته، به حالت هایی از پیکسل گفته می شه که نقطه یا نقاط نورانی تشکیل دهنده یپیکسل، همیشه خاموش یا همیشه روشن بمونن.

بذارید باز هم با مثال نشون بدم

در تصویر زیر صفحه نمایشی، به رنگ سیاه در آورده شده. مثلاً شاید یک تصویر زمینه ی سیاه برای صفحه نمایش، انتخاب شده. بالطبع ما نباید جز رنگ سیاه یک دست چیزی دیگه ببینیم

اما نگاه که می کنیم یک نقطه ی قرمز رنگ دیده می شه. درسته که مفهوم سوخته بودن یعنی تاریک شدن و سیاه شدن. اما همون طور که گفتم، در صفحات نمایشگر رنگی، هر پیکسل از سه نقطه ی نورانی به رنگ های قرمز و آبی و سبز، تشکیل شده. خب در این جا شاید اون نقاط نورانی آبی و سبز، درست عمل کردند و خاموش شدند اما نقطه ی نورانی قرمز روشن باقی مونده و این حالت ایجاد شده.

در حالت دیگه ممکنه حتی پیکسل ما، روشن نشه یا باز هم رنگ های دیگه ای غیر از قرمز مشکل داشته باشن. مثل شکل زیر

در این تصویر که البته باید در اندازه ی اصلی ببینید، در قسمتی که با دایره مشکی مشخص شده، نقاطی سیاه یا آبی یا با رنگی دیگه دیده می شه که آبی یک دست تصویر رو بهم زده.

این ها هم نوعی پیکسل سوخته به حساب میان. اونجایی که نقطه سیاه دیده می شه، یعنی هیچ کدوم از سه نور نقاط نورانی تشکیل دهنده ی پیکسل کار خودشون رو درست انجام ندادن و همگی خاموش موندن. و اونجایی که رنگی متفاوت از آبی داریم باز هم مشکل در روشن باقی موندن و خاموش باقی موندن برخی نقاط نورانی تشکیل دهنده پیکسل وجود داره.


نکته ای مهم که باید توجه داشته باشید اینه که، اگر همچین تصویری دیدید، این به معنای سوخته شدن چند ده پیکسل از نمایشگر شماست. چون همون طور که قبلاً گفتم، یک پیکسل اونقدر کوچیک هست که با چشم غیر مسلح دیده نمی شه.




حالا اومدیم و این قدر واضح دچار پیکسل سوختگی نمایشگرمون نشدیم.

اصلاً شاید مثل من رفتین و برای اولین بار یه نمایشگر ال ای دی خریدید. باید توجه داشته باشید که یکی از موارد مهمی که باید بررسی کنید و از سلامت نمایشگرتون اطمینان کنید، همین عدم وجود پیکسل سوخته هست. پیکسل یا پیکسل هایی که مثل تصاویر بالا این قدر واضح نباشن.

خب باید چی کار کنید؟

قبل از هر چیز باید بدونید رزولوشن یا به انگلیسی resolution، نمایشگر شما، حد اکثر چه قدر هست. این مقدار رو می تونید روی کارتون نمایشگر پیدا کنید. باید به دنبال دو عدد بگردید که بین اون ها علامت x (ضرب) باشه.

مثلاً در نمایشگری که من خریدم، عدد 1600X900 نوشته شده. فقط یه توضیح کوچیک می دم که این عدد یعنی چی. این عدد یا این دو عدد می گن، در طولی به اندازه ی یک اینچ ما 1600 پیکسل تو نمایشگر داریم و در عرض یک اینچ 900 پیکسل.

حتماً می دونید که یک اینچ در حدود 2.5 سانتی متر هست. پس حالا متوجه می شید که نمی شه در 2.5 سانتی متر 1600 جز کوچیک رو با چشم ببینیم یا حتی 900 جز کوچیک (پیکسل).

و اگه ما با هر روشی با چشم غیر مسلح، تونستیم نقصی رو در نمایشگر مون ببینیم، مطمئناً این نقص مربوط به چندین پیکسل می شه.

خب بگذریم

حالا که شما هم مثل من تونستید، آخرین رزولوشنی که نمایشگرتون پشتیبانی می کنه رو ببینید، بعد از اینکه از نصب بودن کارت گرافیک هم مطمئن شدید، به تنظیمات ویندوز برای تغییر روزولوشن می رید.

در ویندوز 7 باید این کار رو بکنید

وارد منوی استارت ویندوز می شید


عبارت display setting رو در کادر جستجو تایپ می کنید


در تصویر بالا مشخص کردم که کجا باید عبارت فوق رو تایپ کنید

با تایپ عبارت display setting در قسمت بالای منوی استارت چند گزینه پیشنهاد داده می شه که در واقع این گزینه ها نتیجه جستجوی عبارت مورد نظر هستند. طبق تصویر بالا، روی گزینه change display settings کلیک می کنید.

تا پنجره زیر باز بشه

همون طور که در کادر مشخص شده، روی علامت مثلث سیاه رنگ که با فلش اشاره شده، کلیک می کنید تا به تصویر زیر برسید


بله شما باید طبق تصویر فوق نوار لغزنده رو تا نقطه ای که رزولوشن نمایشگرتون اجازه می ده ببرید بالا. و در نهایت مثل تصویر زیر  روی ok کلیک کنید


حالا نمایشگر ما آماده شده تا تست کنیم آیا پیکسل سوخته ای داره یا نه.

انشالله در پست بعدی، روش تست رو بهتون آموزش می دم


منبع:  http://hallolmasael.parsiblog.com   (حل المسائل)

مطالب مرتبط:

تشخیص پیکسل سوخته (قسمت سوم)

تشخیص پیکسل سوخته (قسمت اول)





تاریخ : یکشنبه 94/7/12 | 3:56 عصر | نویسنده : پروفسور بالتازار | نظر

به نام قادر علی کل شئ

سلام

قبل از هر چیز باید برای اون دوستانی که در مورد خود پیکسل هم اطلاعی ندارند، پسکسل (pixel) رو تعریف کنم.

پیکسل، یک واحد اندازه گیری هست، مثل واحدهای دیگه ی اندازه گیری (متر، سانتی متر و...) اما با یک فرق مهم.

وقتی ما از واحد اندازه گیری مانند متر یا سانتی متر استفاده می کنیم. با واحدی سر و کار داریم که همیشه ثابته، یعنی یک سانتی متر مقداری مطلق هست و هر زمان و هر کجا به طول معینی از یک شیئ دلالت داره.

اما در مورد پیکسل، این مورد صادق نیست و پیکسل هم که نوعی دیگه از واحد اندازه گیری طول یا بهتر بگم، مساحت هست، در موارد مختلف متفاوته.

بذارید یکم موضوع رو روشن کنم.

در واقع پیکسل اغلب موارد در مورد صفحات نمایشگر (مانتیور، تلویزیون، بیلبورد و... ) به کار برده می شه.

همین طور با واحد پیکسل هست که می شه، سطح مورد نظر (مانیتور، تلویزیون و...) رو به نوعی! اندازه گرفت.

حالا یک تعریف دقیق تر از پیکسل رو می شه ارائه داد و اون اینکه

پیکسل کوچکترین واحد سازنده ی یک تصویر در صفحات نمایشکر هست. حتماً می پرسید پس چرا می گی این کوچکترین واحد سازنده تصاویر، همیشه ثابت نیست.

نمی خوام بیشتر از عبارت پیکسل ذهن شُمایِ خواننده رو با عبارت پیچیده تر دیگه ای درگیر کنم. پس با ذکر مثال پیش می ریم.

به تصویر زیر نگاه کنید

این تصویر، یک نمایشگر (تابلوی LED) تبلیغاتی رو نشون میده. بله یک نمایشگر LED تعجب نکنید که تلویزیون LED با این زمین تا آسمون فرق داره. بعداً در مورد تلویزیون LED هم مطلب می ذارم.

خوب که نگاه کنید، می بینید که این نمایشکر از کنار هم قرار گرفتن نقاط کوچکتری درست شده. در این تصویر 12 نقطه در عرض داریم و 24 نقطه در طول.

ما در این نمایشگر به این نقاط لفظ پیکسل رو می تونیم نسبت بدیم. در واقع کوچکترین اجزای سازنده ی تصویر در این نمایشگر این نقاط کوچک هستند که در مجموع 288 نقطه رو تشکیل می دن.


حالا به تصویر زیر نگاه کنید

در تصویر دوم سه تفاوت نسبت به تصویر اول وجود داره، که هم اندازه پیکسل و هم معنای اونو یه جورایی تغییر می ده. البته این تصویر زوم شده از پیکسل های مانیتور CRT (همون مانیتور هایی که حجم زیاد و سنگینی زیادی داشتند) هست، اما تقریباً سیستم پیکسل در مانیتور های ال سی دی و ال ای دی جدید هم همین گونه هست.

اما تفاوت ها.

اولین تفاوت این که این تصویری از پیکسل هایی هست که ده ها یا شاید صد ها بار بزرگتر شدن. پس دیدیم که یک پیکسل می تونه مثل تصویر قبل، به اندازه ی یک لامپ ال ای دی (حدودا نیم سانتی متر (کمتر یا بیشتر) باشه) و هم می تونه به اندازه ای باشه که با چشم غیر مسلح دیده نشه.

در حالی که مقیاسی مثل سانتی متر همیشه با چشم قابل تشخیص هست.

دومین تفاوت بارز، اینکه در تصویر قبل ما یک پیکسل تک رنگ (قرمز رنگ) داشتیم، اما اینجا پیکسل ما تک رنگ نیست.

و سومین تفاوت اینکه در تصویر قبل پیکسل ما از یک نقطه ی نورانی (نقطه ی نورانی قرمز) تشکیل شده بود. اما در این جا پیکسل ( کوچکترین جزء سازنده ی تصویر) ما از سه نقطه نورانی تشکیل شده. این باعث می شه که نمایشگر نهایی یک نمایشگر رنگی باشه.

سه نقطه ی نورانی ما سه نقطه نورانی (سبز و قرمز و آبی) کنار هم هستند.

شاید بپرسید این ها که سه رنگ بیشتر نیستند. پس چطور می تونن رنگ های بیشمار در حد چندین میلیون رنگ رو برای ما ایجاد کنند.

در جواب باید بگم که تمام رنگ ها در دنیای نور و دنیای اطراف که می بینیم از ترکیب درصد های مختلف از این سه رنگ تشکیل شده اند.

به تصویر زیر نگاه کنید

اینجا می بینید که اگه سه تا نور مورد نظر (قرمز و سبز و آبی) روی هم قرار بگیرند، نور سفید حاصل می شه. یا مثلاً نور قرمز با نور آبی، نور بنفش رو تولید می کنه و یا نور سبز با نور آبی، به نور فیروزه ای منجر میشه و...

و هر کدوم از این نورهای جدید رو اگه با نور دیگه ای ترکیب کنیم، نوری به رنگی دیگه رو می تونیم بسازیم.

و حتی با کم کردن شدت هر کدوم از نورها، باز هم نورهایی با رنگ های بیشتر رو خواهیم داشت.

با این توضیحات فکر کنم متوجه شدید که اولاً واحد اندازه گیری پیکسل یعنی چی؟ و همین طور پیکسل تک رنگ با پیکسل تمام رنگی چه فرقی دارند.

انشالله در پُست بعدی، وارد بحث مانیتور و تشخیص پیکسل سوخته می شم.


منبع:  http://hallolmasael.parsiblog.com   (حل المسائل)

 

مطالب مرتبط:

تشخیص پیکسل سوخته (قسمت سوم)

تشخیص پیکسل سوخته (قسمت دوم)




تاریخ : شنبه 94/7/11 | 6:16 عصر | نویسنده : پروفسور بالتازار | نظر


  • قالب وبلاگ
  • قالب وبلاگ