آمار
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام قادر علی کل شئ

 

#طالع_بینی_و صور_فلکی

این روزها، در بیشتر سایت‌ها و وبلاگ‌ها، در منوهای کناری، انواع فال‌ها رو مشاهده می‌کند.

فال حافظ

فال قهوه

فال تاروت

فال کف دست

فال بر اساس طالع‌بینی

شاید تا الان به اشتباه همه‌ موارد بالا رو طالع‌بینی فرض کرده باشید. مثلاً می‌خواستید طالع‌تون رو با فال قهوه پیدا کنید.

اما اگر این طور فکر می‌کردید، باید بگم در اشتباه بودید.

همه موارد بالا فال محسوب می‌شوند. و طالع بینی هم یک نوع فال هست.

فالی که بر اساس طالع شما، گرفته مشخص می‌شه.

احتمالاً الان کنجکاو شدید که پس به ما بگو، طالع یعنی چی؟

طالع از کلمه طلوع میاد. پس طالع‌بینی یعنی دیدن آن چه که طلوع می‌کند یا طلوع کرده.

در قدیم وقتی فرزندی متولد می‌شده، به آسمان نگاه می‌کردند تا ببینند، هنگام تولد در آسمان کدام صورت فلکی، طلوع کرده است.

بله، باید برای طالع‌بینی، ببینیم، هنگام تولد، چه صورت فلکی در آسمان طلوع می‌کند.


احتمالاً سوال دیگری ذهنتون رو مشغول کرد.

اینکه پس این طالع بینی ماه تولد، اشتباهه؟

در جواب باید بگم هم آری و هم خیر.

اشتباه است از آن جهت که در اغلب این طالع بینی به ساعت تولد شما کاری ندارند و از شما ماه برج تولد (فروردین، اردیبهشت، خرداد ،... و اسفند) رو می‌پرسند و به ساعت تولد که خیلی در طالع دقیق مهم است توجه ندارند.

درست از آن جهت که شاید زمان تولد شما، هنگام طلوع خورشید باشه که در این صورت، همان برج، برج طالع شماست.


به هر حال سوال نهایی شما ممکنه این باشه که آیا طالع‌بینی، واقعیت داره یا خرافاتی بیش نیست.

در جواب به این سوال یک پاسخ قاطع و دقیق نمی‌شه داد. چون همون طور که الان شاهدید، دانشمندان ثابت کردند که اجرام فلکی بر زمین و آسمان و موجودات زمین تاثیر می‌گذارند.

بیشترین تاثیر رو هم ماه، تنها قمر سیاره زمین بر ما داره. هم بر ما و هم بر زمین.

جزر و مد در زمین به خاطر وجود ماه هست. این که محور زمین با محور صفحه مداری‌اش به دور خورشید چند ده درجه، زاویه داره هم به خاطر وجود ماه هست.

این که محور زمین، هر چند ده هزار سال، دور یک محور فرضی عمود بر صفحه مداری خود به دور خورشید، در حرکت هست هم به لطف وجود ماه هست. این حرکت رو حرکت تقدیمی می‌گن که بعداً در موردش توضیح بیشتر می‌دم.

در روایات هم دستوراتی وارد شده که از برخی کارها هنگامی که قمر (همین ماه خودمون) در عقرب (در برج عقرب) قرار می‌گیره، خودداری کنیم.

پس تا اینجا، یک تایید دینی از تاثیر اجرام آسمانی بر زندگی خودمون داریم و تاییدات علمی (علم به معنای ساینس) از دانشمندان و کشفیاتشون.


حالا قضاوت با خودتون که آیا با کنار هم قرار دادن این‌ها و طالع‌بینی، طالع‌بینی رو تایید کنید یا رد.

به هر حال برای شما خواننده گرامی این وبلاگ، من تصویری از صور فلکی و مطابقتش با برج‌های تاریخ شمسی، قرار می‌دم تا اگر خواستید با استفاده از این تصویر طالع خودتون یا فرزندتون رو بدست بیارید.

برای دیدن تصویر در اندازه واقعی(اینجا کلیک) کنید

اما باید برای استفاده از این تصویر، طبق حرف‌های بالا، راهنمایی کنم.

ببینید، طبق تصویر، ما دوازده برج شمسی داریم (همون برج های خودمون: فروردین، اردیبهشت،.... و اسفند) که هر کدوم از این برج‌ها مطابق با یک صورت فلکی هست.

پس در واقع، ما 12 صورت فلکی هم خواهیم داشت (هرچند که دانشمندان می‌گن الان ما 13 صورت فلکی داریم) اما این اتفاق باعث نمی‌شه تقسیم بندی قبلی عوض بشه.

صورت‌های فلکی هم اگه از برج فروردین شروع کنیم به این ترتیب هستند.

(1- حمل یا قوچ، 2- ثور یا گاو نر، 3- جوزا یا دو پیکر، 4- سرطان یا خرچنگ، 5- اسد یا شیر، 6- سنبله یا خوشه یا دوشیزه، 7- میزان یا تراوز، 8- عقرب یا کژدم، 9- قوس یا کمان یا کمانگیر، 10- جدی یا بز نر، 11- دلو یا آبکش، 12- حوت یا ماهی)


مطمئناً برج تولدتون رو که می‌دونید. حالا اگر شما در هنگام طلوع آفتاب به دنیا اومده باشید، صورت فلکی طالع شما همون صورت فلکی برج تولدتونه. یعنی اگر اسفندی هستید، صورت فلکی طالع شما، صورت فلکی حوت هست. پس طالع شما طالع حوت می‌شه.

اما چرا؟


در جواب باید بگم که خورشید در طول 12 ماه سال، یک حرکتی ظاهری داره که در هر برج از تاریخ شمسی، انگار که در یکی از این صورت‌های فلکی قرار داره.

مثلاً در برج فروردین، خورشید در صورت فلکی حمل قرار داره.

اما این صورت‌های فلکی هم مثل خورشید، که ظاهراً طلوع غروب می‌کنه، طلوع و غروبی دارند. و از افق مشرق بالا میان و در افق مغرب غروب می‌کنند.

گفتیم که اگر تولد شما هنگام طلوع آفتاب بوده باشه، صورت فلکی طالع شما، همون صورت فلکی اون برج هست، چون خورشید تو اون برج در اون صورت فلکی قرار داره و با هم هر روز طلوع و غروب می‌کنند.

اما اگر ساعتی دیگه به دنیا اومده باشید چی؟

مثلاً دو ساعت بعد از طلوع خورشید.

برای پیدا کردن طالع کسی که همزمان با طلوع خورشید به دنیا نیومده، باید چند نکته رو بگم

همون طور که می‌دونید، یک شبانه‌روز 24 ساعته. و همون طور که می‌دونید، ما 12 صورت فلکی داریم.

پس اگر یک حساب کتاب ساده کنیم، فاصله هرصورت فلکی تا صورت فلکی دیگه، دو ساعت هست.

پس اگر کسی دو ساعت بعد از طلوع خورشید به دنیا اومده باشه، طالع اون، یک صورت فلکی بعد از صورت فلکی هست که تو اون برج، خورشید در اون قرار داره

ساده‌تر بگم: یعنی اگر مثلاً شما متولد اسفند هستی و دو ساعت بعد از طلوع خورشید به دنیا اومدی، چون خورشید در برج اسفند در صورت فلکی حوت قرار داره، صورت فلکی شما، صورت فلکی بعدی خواهد بود، یعنی صورت فلکی حمل. (در واقع طالع شما دیگه طالع متولدین اسفند نیست، بلکه طالع متولدین فروردین می‌شه)

شما می‌تونید همین طور حساب کنید و اگر ساعت خاصی به دنیا اومده باشید دو ساعت دو ساعت بشمرید تا به صورت فلکی طالع‌تون برسید.


خب تا اینجا حساب کتاب ساده نجومی بود.

اما 2 نکته مهم:

1- مطالبی که در مورد طالع متولدین برج‌ها نوشتند، زیاد قابل اعتماد نیست. در واقع هرچه از ذهنشون تراوش کرده نوشتند. شما باید برای طالع واقعی‌تون! (اگر طالع‌بینی رو قبول دارید) به مطالب قدیمی که به یادگار از گذشته، به جای مونده مراجعه کنید تا مطلب صحیح‌تر رو به دست بیارید

2- در گذشته، برای گرفتن فال تنها به طالع بسنده نمی‌کردند. (یعنی تنها به این که الان چه صورت فلکی، داره طلوع می‌کنه، بسنده نمی‌کردند. بلکه به موقعیت اجرام مهم دیگه از جمله ماه، که طبق روایاتمون، تاثیر در کارهای ما داره، و همچنین اجرام مهم دیگری، چون مشتری، زهره، مریخ، عطارد (به ضمه ع) و...، نیز، توجه داشتند و برای وجود یا عدم وجود هر کدومشون در موقعیتی خاص در آسمان، تاثیر قائل بودند.

منبع: hallolmasael.parsiblog.com





تاریخ : چهارشنبه 95/1/11 | 3:34 عصر | نویسنده : پروفسور بالتازار | نظر

به نام قادر علی کل شئ

 

#ماشین_مجازی

در این سری از پست ها، در مورد ماشین مجازی (تعریف، انواع و نحوه استفاده‌ از نوعی از ماشین مجازی (کامپیوتر مجازی)) به صورت خیلی ساده بنویسم

خب ماشین مجازی چی هست؟

قبل از اینکه به معنی ماشین مجازی برسیم، باید معنی خود "مجازی" رو بلد باشیم.

معمولاً از کلمه مجازی در برابر کلمه حقیقی استفاده می‌شه.

نمونه خیلی معروف که این روزها خیلی سر زبون‌هاست، دنیای مجازی هست.

بالطبع در برابر این دنیای مجازی دنیای حقیقی قرار داره (همینی که در اون زندگی می کنیم). دنیایی که لمس می‌کنیم. بو می‌کنیم. صدمه می‌بینیم. صدمه می‌زنیم. متولد می‌شیم و می‌میریم (به معنای واقعی)

اما دنیای مجازی چیه؟


 


دنیایی که سعی داره، هر چه دنیا حقیقی داره رو شبیه سازی کنه (مثل اون رو به نوعی دیگه خلق کنه). 

متاسفانه یا بهتر بگم:خوشبختانه، انسان‌ها هنوز نتونستند تمام ویژگی‌های دنیای حقیقی رو شبیه‌سازی کنند. حتی برخی از ویژگی‌هایی که شبیه‌سازی کردند، خیلی ناقص و ابتدایی هست.

فکر کنم منظورم رو متوجه شدید.

همین دنیای اینترنت و ابزارهای ارتباطی جدید و جدیدتر که از این بستر استفاده می‌کنند. اولش وبسایت و وبلاگ‌هایی که بیشتر متن داشتند تا گرافیک. بعد کم کم گرافیک و انیمیشن هم بهش اضافه شد و تا اینجا که خیلی راحت با گوشی تلفنی که (ابتدایی هاش، فقط متن خشک و خالی و صوت رو منتقل می‌کرد و جدیدتر و جدیدترهاش) انواع امکانات رو دارند. شاید بگید دقیقاً چه چیزهایی از این دنیا در دنیای مجازی(مثلاً در همین گوشی‌های تلفن و نرم افزارهایی مثل لاین تلگرام و...) شبیه سازی شده؟


خیلی خلاصه می شمارم:

1- کاغذ: که شبیه اون رو به هر رنگی می‌شه در موبایل ساخت. مثلا تو تلگرام می‌تونی زمینه متن و تصویری که ارسال می‌کنی رو که معنی کاغذ رو می‌ده، به هر رنگ و شکلی دربیاری.

2- مداد و خودکار: که به جای اون صفحه کلید (که البته هم حقیقی وجود داره و هم مجازی) و اثر این صفحه کلید که مثل اثر مداد و خودکار قشنگ می‌شه دید. خوبی این مداد و خودکار مجازی اینه که نگران بدخط بودنت نیستی. هر کس که سواد خوندن و نوشتن داشته باشه، می تونه با هر نوع خطی که دلش خواست بنویسه. می‌تونه بدون کثیف کردن کاغذ مجازی، متنی رو که نوشته، پاک کنه و...

3- صدا: این رو خیلی قبل‌تر از اومدن کامپیوتر، شبیه‌سازی کردند. زمانی که میکروفن و بلندگو رو اختراع کردند. زمانی که تلفن اختراع شد.

4- تصویر: تصویر هم خیلی قبل‌تر از اومدن کامپیوتر، شبیه‌سازی شد. البته اول فقط در حد یک لحظه از زندگی رو تونستند شبیه‌سازی کنند (عکاسی). اما بعد، تصویر واقعی‌تر شبیه سازی شد( فیلم صامت) و باز هم بهتر از قبل (فیلم همراه با صدا)

در زمینه تصویر، باز هم شبیه سازی کامل‌تر شده. (سه بعدی شدن که البته به معنای واقعی باز هم نتونستند، تصویر سه‌بعدی رو ارائه کنند).

....

همین طور هر روز که می‌گذره این دنیا بهتر، شبیه‌سازی می‌شه. شاید روزی برسه که از بو و احساس و لامسه هم شبیه سازی خوبی صورت بگیره.

یه مورد جنجالی این روزها که شبیه‌سازی شده، دوستی‌های مجازی هست. دوستی‌هایی که قبلاً در پشت نوشتار محض بودند. اما بعد با ایجاد اسمایلی (شکلک) تونستند احساس رو نیز تا حدی منتقل کنند.

بگذریم. این دنیای مجازی بود. اما من می‌خوام خیلی جزئی‌تر وارد بخشی از حیطه دنیای مجازی بشم به نام ماشین مجازی.


ماشین مجازی می تونه معنی همین شبیه‌سازی اتوموبیل‌های واقعی رو بده. تو بازی‌ها، زیاد دیدیم. یک بازی مثل نید فور اسپید. در این بازی خیلی چیزهای یک اتوموبیل شبیه‌سازی شده. گاز و ترمز و شتاب و حتی اینرسی. گرافیک و صدا هم جای خود داره.

ماشین مجازی می‌تونه معنی شبیه سازی از یک کارخونه و روند تولیدش را داشته باشه. می‌تونه شبیه‌سازی تکنولوژی‌های روز، مثل راکتور‌های اتمی و شتاب‌دهنده‌های ذرات اتمی باشه (بدون اینکه خطرات واقعی اون‌ها متوجه ما بشه، ما می‌تونیم شبیه‌سازی‌شون کنیم و اتفاقاتی که شاید در حالت حقیقی رخ بده، رو باهاش برخورد کنیم و برای اون اتفاق و مسئله، بدون کوچکترین آسیبی به کسی، راه حل پیدا کنیم).

اما ماشین مجازی می‌تونه معنی شبیه‌سازی از همین کامپیوتری هم که شما پشت اون نشستید و دارید مطلب من رو می‌خونید هم بده. بله همین کامپیوتری که خودش به نوعی دنیای مجازی رو خلق می‌کنه رو می‌شه، شبیه‌سازی کرد و بهش گفت ماشین مجازی!

ماشین مجازی (کامپیوتر مجازی) که می‌تونه هارد دیسک (حافظه دائمی سخت) داشته باشه، می‌تونه رم (حافظه موفقت و نرم) داشته باشه. می‌تونه سی پی یو (واحد مرکزی پردازش اطلاعات) رو داشته باشه. می‌تونه هر قطعه‌ سخت‌افزاری یک کامپیوتر قابل لمس رو داشته باشه. اما مجازی و در واقع همه در دنیا صفر و یک.

خب این کامپوتر مجازی، خیلی قابلیت‌های خوبی می‌تونه‌ برای ما ایجاد کنه که به مرور، در پست‌هایی که در ادامه میاد، انشالله می‌خوام توضیح بدم.

 

منبع

http://hallolmasael.parsiblog.com




تاریخ : یکشنبه 95/1/8 | 12:14 صبح | نویسنده : پروفسور بالتازار | نظر


  • قالب وبلاگ
  • قالب وبلاگ